FANDOM

Selamat Datang ke Wiki
Naruto Shipp den Logo
Selamat datang ke Narutopedia Malaysia!
Kami adalah sedang menyunting lebih 44 artikel dan 192 imej dan anda boleh membantu!!
Diberi amaran bahawa wiki ini dipenuhi dengan SPOILER tentang Siri Naruto. Ini adalah amaran sahaja anda, membaca risiko anda sendiri!
Sinopsis
Kyuubi attack on Konoha

Dua belas tahun sebelum permulaan siri ini, Sembilan Ekor menyerang Konohagakure, memusnahkan banyak kampung dan mengambil banyak nyawa. Pemimpin kampung, Hokage Keempat mengorbankan hidupnya untuk mengelak Sembilan Ekor ke dalam yang baru lahir, Naruto Uzumaki. Yatim piatu disebabkan oleh serangan, Naruto telah dipulaukan oleh penduduk kampung, yang kerana takut dan marah, dilihat beliau sebagai Sembilan Ekor sendiri. Walaupun Hokage Ketiga diharamkan bercakap tentang apa-apa yang berkaitan dengan Sembilan Ekor, kanak-kanak - mengambil isyarat mereka dari ibu bapa mereka - mewarisi permusuhan yang sama terhadap Naruto. Dalam dahaga hendaklah diaku terima, Naruto berikrar beliau satu hari akan menjadi Hokage paling besar kampung yang pernah dilihat.

Situs Terkait
Situs Resmi

Situs Umum

Hub Fandom Animasi dan Komik Bahasa Melayu

Tahukah Kamu?
  • Naruto merupakan satu daripada jualan terbaik manga sepanjang zaman telah menjual lebih daripada 113 juta salinan di Jepun?
  • TV Asahi teratas terkini 100 Anime Kedudukan dari Oktober 2006, Naruto kedudukan ke-17 dalam senarai?
  • Naruto: Shippuden telah meletakkan beberapa kali sebagai salah satu siri yang paling banyak ditonton di Jepun?
  • Naruto anime adaptasi memenangi "Best Penuh-panjang Animasi Anugerah Program" dalam Anugerah UStv Ketiga yang diadakan di Universiti Santo Tomas di Manila?
  • Naruto anime telah disenaraikan sebagai persembahan ke-38 terbaik animasi dalam IGN 100 Siri animasi?
  • Masashi Kishimoto telah merencanakan ending seri Naruto sejak tahun 2006?

Jajak Pendapat
Siapa bapa kegemaran anda dari Pasukan Konohamaru?
 
18
 
3
 
1

Tinjauan ini dibuka di 07:50 pada 4 Oktober 2015, setakat ini 22 orang sudah mengundi.